Doorgaan naar hoofdcontent

Rob van de Wouw in Stadscafé de Observant

Op woensdag 2 maart treedt trompettist Rob van de Wouw op in Stadscafé de Observant in Amersfort. Hij zal onder andere optreden met Alexander Beets (saxofonist), Lodewijk Bouwens (vibrafoon) en Gijs Dijkhuizen (drums)



Rob van de Wouw (1975) studeerde af aan het Rotterdams Conservatorium in de zomer van 2003. Naar aanleiding hiervan kreeg hij van de stichting ‘Vrienden van het Conservatorium’ een stipendium vanwege ‘uitzonderlijke studieresultaten en artistieke kwaliteiten’. Rob studeerde bij trompettist Jarmo Hoogendijk, Benjamin Herman en Eric Vloeimans. In 2002 volgde hij, op uitnodiging van Carnegie Hall, een week lang een workshop in New York, waar hij les kreeg van o.a. David Liebman, Stave Turre, Rufus Reid en Kenny Barron. Ter afsluiting daarvan gaf hij een concert in Carnegie Hall.

Inmiddels is hij een veelgevraagd solist in uiteenlopende stijlen. Naast zijn eigen projecten speelt hij in Sinas en speelde hij oa met de latin-jazz groepen Nueva Manteca, Cubop City Bigband en Bye-Ya. Ook is hij vaak te zien in clubs waar hij zijn ding doet op de beats van Dj’s.

Alexander Beets begon zijn muzikale carrière in Groenlo, waar hij van zijn moeder muzieklessen kreeg op de piano en later ook op de klarinet. Toe hij later overstapte naar de tenorsaxofoon bleek al snel dat piano niet zijn voorkeur had. Hoewel hij besloot beleids- en Organisatiewetenschappen te studeren en niet naar het conservatorium te gaan heeft hij zich ontwikkeld tot een veelgevraagd succesvol saxofonist. Hij speelt in diverse formaties en heeft CD's opgenomen met andere saxofonisten zoals Hans Dulfer, Houston Person en Ronnie Cuber.

De aanvangstijd van dit concert is 20:30 uur en de toegang is gratis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

CD: Mark Wade Trio - Event Horizon

Hoewel al twintig jaar actief, nu pas is er het debuutalbum van Mark Wade. Het was het wachten waard! Het album Event Horizon van het Mark Wade Trio is een genot om naar te luisteren. Basis Mark Wade, drummer Scott Neuman en pianist Tim Harrison hebben een puik album afgeleverd. De ritme sectie gidst je strak en soms verrassend door het album met op en top jazz melodielijnen van de piano. De ervaring van Wade spat er van af, eerder was hij actief voor gelouterde jazzmuzikanten als James Spaulding, Peter Eldridge en Don Byron. Het in eigen beheer uitgebrachte album bevat naast de cover 'If I only had a brain' nog acht eigen composities van Wade. Luister hier naar een aantal nummers van de cd of kijk voor meer informatie op: www.markwademusicny.com

Victor Kaihatu 1939 - 2014

Victor Kaihatu, een van de bekendste contrabassisten in Nederland is begin mei van dit jaar overleden. Hij werd in 1939 in Java geboren en was een van de Indische Nederlanders, zoals b.v. de gebroeders Pronk, die de bebop een warm hart toedroegen. Hij was van Molukse afkomst. In het begin van zijn carrière, begin jaren zestig, vormde hij samen met zijn broer Ferry de indorockformatie The Emeralds, waar de broers een aantal hits, zoals 'Memories' mee scoorden. Ook zal zijn naam verbonden blijven aan het krontjong ensemble, dat hij jarenlang leidde. Victor Kaihatu heeft bij een groot aantal uiteenlopende jazzformaties gespeeld. Vanaf begin jaren zestig tot midden jaren zeventig was hett vooral avant-gardejazz wat de klok sloeg. Zo maakte hij in de loop der jaren deel uit van de combo's van Nedley Elstak en Pierre Courbois en speelde hij later vier jaar bij Loek Dikker en bij het Willem Breuker kwartet. Het Misha Mengelberg kwartet ( met naast Mengelberg Piet Noordijk, Han B...

Clare Fischer 1928 - 2012

Wie op You Tube simpelweg Clare Fischer intikt, krijgt een dikke oudere heer in korte broek en slecht verzorgde laarsjes te zien, die een fenomenale versie van Sentimental Lady van Duke Ellington ten beste geeft. Het betreft hier Clare Fisher, een pianist, arrangeur, componist en bandleider die vanaf de late jaren vijftig een onmiskenbaar stempel op de jazz en jazzgerelateerde muziek heeft gedrukt. Zijn muzikale opleiding begon op de basisschool met viool en piano. Op zevenjarige leeftijd kreeg Fischer zijn eerste lessen in harmonie. Na twee jaar pianolessen componeerde hij klassieke muziek. Bovendien arrangeerde hij voor dansorkesten in de regio van Grand Rapids, Michigan. Eenmaal op South High School kreeg hij les op cello, klarinet en saxofoon. Zijn muziekleraar op de high school, Glenn Litton, toonde een meer dan normale belangstelling voor het talent van de jongen. Omdat het gezin Fischer het financieel niet breed had, gaf Litton de jonge Fischer gratis lessen in muziektheorie,...