Vorige week maakte de Rabobank Amersfoort bekend het sponsorcontract met opnieuw drie jaar te verlengen. De bank ondersteunt het muziekfeest, dat voluit het Rabobank Amersfoort International Jazzfestival heet, in ieder geval tot 2015. “De doelgroep van het jazzfestival is voor een belangrijk deel ook onze doelgroep”, motiveert Rabobankdirecteur Henri Hofsteenge het besluit. “Bovendien vinden wij het belangrijk dat in een stad als Amersfoort zo’n festival georganiseerd kan worden. Het past ook in onze visie Amersfoort duidelijk te profileren. Niet voor niets is de Rabobank actief betrokken bij Citymarketing.” Hofsteenge doelt daarbij onder meer op de benoeming van Rabotopman Arie Lengkeek tot parttime directeur bij Citymarketing.
Festivaldirecteur Alexander Beets is in z’n nopjes met de contractverlenging. “Natuurlijk is deze financiële ondersteuning erg belangrijk, zonder de Rabobank als hoofdsponsor kan het festival niet bestaan, maar het laat ook zien dat de Rabobank vertrouwen in ons heeft, dat de bank ziet dat wat we doen heel veel mensen uit Amersfoort – en daarbuiten – aanspreekt. Daarmee steekt de bank ons als bestuur en organisatie natuurlijk een hart onder de riem. En dat voelt goed.”
Reacties
Een reactie posten